Een opgeruimd kantoor, dit zijn de 7 do’s and don’ts!

Armadaclean

Een opgeruimd kantoor

Niets kan een productieve werkdag zo in de weg staan, als een omgeving waar chaos de boventoon voert. Een opgeruimd kantoor is dus ontzettend belangrijk omdat het afleiding voorkomt. Maar denk ook aan ziektes die zich makkelijker laten verspreiden. Maar een kantoor opgeruimd houden… hoe doe je dat dan? Wij helpen je op weg!

Maak een planning

Houd je met je collega’s jullie werkplek schoon en opgeruimd? Zorg er dan voor dat er een slimme planning wordt gemaakt. Dit geeft rust en duidelijkheid. Ook kan je iemand er op aanspreken als een afspraak niet wordt nagekomen. Je bent op die manier verzekerd van een altijd opgeruimd kantoor!

Wat maak je eigenlijk schoon?

Je kan ergens simpelweg een lapje overheen halen of een telefoon met een hygiënedoekje behandelen, maar dan ben je er nog niet. Het is uiterst belangrijk te weten wat er allemaal bij komt kijken bij het schoonmaken van je kantoor. Welk middel is waarvoor ontworpen? Wanneer gebruik je een spons en wanneer een doek? Welke plekjes moeten onder handen worden genomen? Wat moet er sowieso elke dag of week schoongemaakt worden en hoe?

Pak alles direct bij de bron aan

Dat overal van alles ligt, heeft met jezelf en je collega’s te maken. Als je alles direct even opruimt na gebruik, scheelt dat een hoop! Een opgeruimd kantoor begint bijvoorbeeld met het sorteren van je brieven, post, papierwerk, schrijfgerei en ga zo maar door. Geef alles een herkenbare plek zodat je niet alles kwijtraakt. Bij het schoonmaken haal je daarmee makkelijk en snel alles even weg.

Heb je alles eigenlijk nog wel nodig?

Mensen zijn van nature verzamelaars. Maar dat dat in ons bloed zit, wil niet zeggen dat je wel eens wat minder kunt verzamelen. Heb je eens even wat tijd over? Kijk dan goed om je heen. Wat gebruiken we eigenlijk nog? Misschien dat die puntenslijper die al een aantal jaar kapot in de hoek ligt een keertje weg kan. Net als die ordner met gebroken tangen.

Tijd vrijmaken

Nu we het toch over tijd hebben. Belangrijk is dat jij en je collega’s met regelmaat even de tijd vrij maken om te zorgen voor een opgeruimd kantoor. Al lijkt het misschien in het begin tijdsverspilling en heb je snel al een paar collega’s die het helemaal niks vinden, later merk je dat je er enorm veel aan hebt: meer concentratie, minder kans op ziek zijn en vooral ook meer overzicht dus meer energie!

Digitaliseren

Het gaat een enorme hoeveelheid rompslomp schelen als je inzet op digitalisering. Zeg nou zelf, al die bergen aan papierwerk zijn toch niet meer van deze tijd?

Een opslag huren

Als je al die dozen uiteindelijk vol hebt met die spullen waarvan je denkt ze nog nodig te hebben, waar ga je ze heen brengen? Het heeft geen zin ze vervolgens in een hoek te zetten. Dat creëert geen orde of die beloofde energie! Huur dan een opslag en stal de spullen op een overzichtelijke manier voor de tijd die nog komt.

Armadaclean SchoonmaakPlus zondert zich uit op TIEN punten

Direct contact