Hoe bereik je lastige plekken: wanneer je aan schoonmaken op de werkvloer denkt, dan denk je wellicht bureaus, toiletten, eventueel een keuken, vergaderruimtes en stofzuigen. Dat klopt, dit zijn zeker werkzaamheden die erbij horen echter komt er nog veel meer bij kijken!
Schoonmaken, een vak apart
We hebben het er al eens eerder over gehad maar schoonmaken is echt een vak apart. Naast dat er meer bij komt kijken dan menig persoon denkt, is het ook nog zo dat er aan bepaalde eisen voldaan moet worden. Echter hier hebben we het al eerder over gehad. Vandaag hebben we het over hoe bereik je de lastige plekken met schoonmaakwerk.
Hoe bereik je lastige plekken
We kennen ze allemaal wel, achter een kast, tussen 2 bureaus in, achter de verwarming, onder de koelkast en ga zo maar door. Dit zijn plekken waar stof zich thuis voelt en waar het dan ook snel ophoopt. Het is dan ook aan te raden deze plekken op te nemen in een schoonmaakrooster waardoor je niet in ene voor grote verrassingen komt te staan. Naast dat het hygiënisch is dat er regelmatig ook op deze plekken wordt schoongemaakt is het ook ter behoudt van de spullen op kantoor. Een plakkerig bureau of een berg stof onder de koelkast zorgen niet voor een schone werkomgeving.
Handige attributen
Wanneer je als ondernemer gebruik maakt van een schoonmaakbedrijf heb je hier geen omkijken na. Een professioneel schoonmaakbedrijf maakt namelijk een rooster wanneer wat schoongemaakt wordt. Afgezien van de standaard zaken die dagelijks moeten gebeuren, kan de schoonmaker iedere week en maand een extra iets ‘’meepakken’’ waardoor je ook de vraag ‘hoe bereik je lastige plekken’ niet meer hebt.
Schoonmaakroosters
Schoonmaakroosters zorgen ervoor dat je gestructureerd te werk kan gaan. Deze hoef je als ondernemer niet zelf te maken. Een schoonmaakbedrijf heeft deze standaard zelf in huis. Wel is het belangrijk dat jij als ondernemer inspraak hebt. Je kan aangeven wat prioriteit heeft, wat is belangrijk binnen jouw onderneming. Wanneer je bijvoorbeeld in een pand zit welke geheel bestaat uit glas dan is het belangrijk dat de ramen er altijd spik en span uitzien. Of wanneer je een grote ontvangstbalie hebt dan is het fijn dat deze altijd schoon is. Dit zijn taken die dagelijks terug komen. In een schoonmaakrooster kun je ook dingen neerzetten welke niet vaak voorkomen of iets minder dan gemiddeld. Zo voorkom je achterstallig onderhoud binnen het kantoorpand.
Armadaclean SchoonmaakPlus zondert zich uit op TIEN punten
Direct contact