Opruimen vermoeiend en zwaar? Dit zijn de lifehacks!
Er zijn maar weinig mensen die opruimen de heerlijkste bezigheid vinden die er bestaat. Meestal gaat iedereen het opruimen toch wel behoorlijk uit de weg. Zonde van de tijd, te veel moeite, nergens voor nodig en ga zo maar door. Maar met deze lifehacks maak je het opruimen wel heel gemakkelijk!
Alles een eigen plek
Natuurlijk als je de hele dag door met van alles en nogwat bezig bent en je je werkplek veelvuldig gebruikt, ontstaat er chaos. Nog even snel iets pakken en het niet terugleggen of geen tijd hebben om überhaupt een vaste plek voor dingen te verzinnen. En dat laatste is toch wel één van de belangrijkste. Want als alles een eigen plek heeft waar je het meteen na gebruik weer neerlegt, dan raak je het ook nooit kwijt!
Leg je een doekje in de la
Je werkplek schoon en opgeruimd houden doe je nog veel beter door een doekje in de la te leggen. Als je tussendoor even een broodje eet, dan kun je daarna meteen de kruimels wegvegen. Dat werkt ook zo met een prullenbakje. Maar dan moet je niet vergeten alles na gebruik in dat prullenbakje te gooien natuurlijk!
Een vaste dag in de week
Als je het lastig vindt een vast ritme te vinden in je opruimgedrag, dan is het misschien wel een belangrijke lifehack een vaste dag in de week in te plannen. Doe dat op een dag dat je het zelf iets rustiger hebt. Of een vast moment na elke werkdag als je bijvoorbeeld naar huis gaat. Zorg voor een routine in je ‘clean-desk-policy’.
Weggooien wat je niet nodig hebt
Zeker als je bijvoorbeeld gaat verhuizen naar een andere verdieping of ander kantoor, dan kom je een hoop dingen tegen waarvan je niet eens wist dat je ze had. En toch liggen ze ongemerkt behoorlijk in de weg. Mappen van administratie van acht jaar geleden of jaarverslagen die de Belastingdienst al lang heeft verwerkt. Een pen die het niet meer doet. Gooi het weg, het bevrijdt je. Geloof ons maar. Regelmatig even checken of je alles op je werkplek eigenlijk nog wel gebruikt, geeft je veel meer overzicht en dat zorgt ervoor dat je weer beter presteert. Je geest is weer helder en je denkt na als een trein. Je kan direct vinden wat je zoekt en daarmee veel sneller iets afhandelen wat je van plan was. Alleen maar voordelen, nietwaar?
Armadaclean SchoonmaakPlus zondert zich uit op TIEN punten
Direct contact